Ing. Pavel Němeček
KATEGORIE DIVADLO >> Dramatická výchova
Více než 20 let se věnuje divadelní tvorbě a dramatické výchově. Dlouholetý lektor a ředitel Sdružení D. Je externím pedagogem výchovné dramatiky a oboru fundraising na Pedagogické fakultě UP. Je autorem a spoluautorem programů Drama s Linkem, Kelly a Anna a Na jednom prkně. Od roku 1993 vede semináře výchovné dramatiky pro pedagogickou i nepedagogickou veřejnost. Zaměřuje se také na využití výchovné dramatiky v práci s dětmi v dětských domovech. Od roku 2002 je také konzultantem a koučem v oblasti fundraisingu, strategického plánování a vedení týmů v neziskových organizacích.
Je porotcem krajských i národních divadelních přehlídek, lektorem regionálních i celostátních seminářů.
ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>
ZEPTALI JSTE SE
Má význam pro osobu s psychickým omezením být pouze pasivním účastníkem programu dramatické výchovy?
ODBORNÍK ODPOVÍDÁ
Určitě. Mohu to dokumentovat na příkladu z nedávné doby, kdy jsme pro skupinu dětí z různých dětských domovů měli v Dramacentru sérii prožitkových programů (strukturovaná dramata). Jednalo se o dívenku, která je nekontaktní až na hraně komunikační disfunkce s vyšší mírou úzkosti z kontaktu v neznámé skupině. V prvním programu pouze seděla stranou, aktivit se neúčastnila, dokonce seděla otočená, aby dění nemusela sledovat, neprojevovala žádné reakce na dění ve skupině. Postupně se osmělovala a druhý program už sledovala přímo … byli na ni patrné neverbální reakce, které dokumentovali, že program sleduje … dokonce, že si o tom něco myslí. S údivem jsme při třetím programu sledovali její částečně zapojení a interakci s ostatními v dílčích aktivitách. Myslím, že pro dívenku je důležitý, čas, důvěra a možnost z aktivit vystoupit … ale rozhodně v boji se svými komunikačními potížemi výrazně posunula.