netradiční hudební nástroj

PaedDr. Petr Petráš
KATEGORIE HUDBA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP

Foto

Ředitel
Mateřská škola a Základní škola Kyjov, Za Humny, příspěvková organizace
Má 34 letou učitelskou praxi ve škole pro žáky s mentálním postižením. Vyučoval zejména předměty: hudební výchova, pracovní vyučování a dějepis. Působil jako učitel, výchovný poradce a od roku 1992 je ve funkci ředitele školy. Působí jako lektor při Středisku služeb školám Brno a Hodonín a také jako externí učitel při Ústavu speciálně pedagogických studií UP v Olomouci. V minulosti byl zapojen do projektů tohoto ústavu: “Inovace činnosti SPC” a “Systémová podpora inkluzivního vzdělávání.” Je předsedou Asociace speciálně pedagogických center a členem Expertního týmu MŠMT pro společné vzdělávání.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den, můžete mi poradit jakým netradičním hudebním nástrojem dovybavit psychorelaxační místnost? Děkuji za odpověď.


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Dobrý den, děkuji za Váš dotaz.

Záleží na prostoru a vaší finanční představě, ale rád bych vám doporučil rezonanční kolébku, která má muzikoterapeutické využití. Jedná se tedy o větší finanční náročnost, ale opravdu to stojí za to. Kolébka se používá i v MŠ, i pro osoby s těžkým postižením. Využívá se při rezonanční terapii, což je vibrační působení na celé tělo, fyziologii i mysl člověka. Má uvolňující, uklidňující účinky, působí v oblasti rehabilitace a bazální stimulace a přináší nové a velmi příjemné zážitky. Lze ji používat v leže, jak kolébku, nebo obráceně jako tunel, nebo ji postavit na výšku, zejména u méně mobilních dětí. Kolébky jsou vhodné pro děti všech věkových kategorií i pro dospělé. Rezonanční kolébka přenáší vibrace, které jemně pronikají do těla a mysli houpajícího se. Těžko se to popisuje, nejlépe je obrátit se na odborníka, který se tím zabývá a tyto netradiční hudební nástroje: vyrábí Ing. Tomáš Dufek – výrobce netradičních hudebních nástrojů.