žák s LMP

PaedDr. Petr Hanák, Ph. D.
KATEGORIE VÝTVARNÁ VÝCHOVA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP

Foto

Pracuje již 32 roků v oblasti vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Podílel se na tvorbě řady metodik a kursů v oblasti arteterapie, muzikoterapie, canisterapie a dalších intervenčních technik pro tuto cílovou skupinu. Pracuje na pozici ředitele Ibsenky Brno – školy určené pro žáky s potřebou vyšší podpory z důvodů zdravotního postižení a ředitele speciálně pedagogického centra. Podílel se a podílí se na realizaci projektů podporovaných pro oblast OPVK a OPVVV. Lektoruje v kursech organizovaných SSS Brno, NÚV Praha a podílí se také na výuce studentů na PdF UP Olomouc.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Domníváte se, že u žáků s LMP je nutné striktně vycházet z témat uvedených v tematických plánech předmětu VV? Nebo lze aktuálně využít impulzivitu a představivost žáka? Nebude změna tématu předmětem připomínky hospitační činnosti či ČŠI?


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Vážená paní učitelko,

při výtvarné výchově, která je kreativní aktivitou je zřejmé, že musíme akceptovat zdravotní stav a aktuální situaci žáků. U žáků s mentálním deficitem je toto hledisko ještě významnější. Určitě nemusíte mít strach z kontroly ředitele nebo ČŠI pokud si změnu ve výuce dokážete odborně obhájit.

Přeji hodně kladné odezvy při vaší práci. Petr Hanák