Dramaterapie v inkluzi

Mgr. Tereza Houšková
KATEGORIE DIVADLO >> Dramaterapie, zážitková pedagogika

Foto

Vystudovala speciální pedagogiku – dramaterapii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Aktivně pracuje s ohroženými dětmi a rizikovou mládeží za pomoci prvků expresivních terapií (především dramaterapie a arteterapie) a přírody.
Aktuálně se nejvíce zabývá tématem Wilderness therapy (Terapie divočinou) a jejím působením na duševní rozvoj mladistvého. Společně se svými kolegy nyní vyvíjí koncept práce Terapie divočinou v českém prostředí (nejen) pro dospívající v náročné životní situaci.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den,
jako člověk naprosto nepolíbený dramaterapií, bych se ráda zeptala, jak se dá využívat dramaterapie v rámci inkluze ve školách.
Děkuji


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Dobrý den,
děkuji za dotaz. Dramaterapie se dá ve školním prostředí používat dle mé zkušenosti několika způsoby. Můžete používat celé projekty, které mohou být cíleny na určité výukové téma či nějaký jev vyskytující se ve třídním kolektivu. Nebo lze používat jen některé dramat. aktivity, které Vám pomohou ve výukové práci jako odreagování, nastartování skupiny, skupinové dynamiky atp… Pro jednotlivé aktivity doporučuji opět odbornou literaturu.
V rámci IMUZA projektu vyjde několik publikací, které budou i prakticky zaměřené. Například v publikaci: Oborová didaktika múzických disciplín, mám s kolegou kapitolu: Expresí k inkluzi osob s problémovým chováním, která obsahuje dvě ukázky projektů, jejichž prvky by se dali ve škole využít. Dále posílám odkaz na publikační část IMUZA, kde najdete další typy na publikace, které by Vám ve vaší práci mohli pomoci: https://www.imuza.upol.cz/site/index.php/vystupy-z-projektu/souhrnne-publikace/.