Výtvarná výchova

PaedDr. Petr Hanák, Ph. D.
KATEGORIE VÝTVARNÁ VÝCHOVA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP

Foto

Pracuje již 32 roků v oblasti vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Podílel se na tvorbě řady metodik a kursů v oblasti arteterapie, muzikoterapie, canisterapie a dalších intervenčních technik pro tuto cílovou skupinu. Pracuje na pozici ředitele Ibsenky Brno – školy určené pro žáky s potřebou vyšší podpory z důvodů zdravotního postižení a ředitele speciálně pedagogického centra. Podílel se a podílí se na realizaci projektů podporovaných pro oblast OPVK a OPVVV. Lektoruje v kursech organizovaných SSS Brno, NÚV Praha a podílí se také na výuce studentů na PdF UP Olomouc.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den,
zajímalo by mě, jak výchovně působit na žáky ve výtvarné výchově. Jde to vůbec?
 


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Dobrý den,
děkuji za Váš dotaz.
Výchova a vzdělávání dětí a žáků vlastně probíhá kontinuálně ve všech oblastech vzdělávání, ve všech předmětech včetně výtvarné výchovy. V rámci „výtvarky“ to lze rozdělit  do několika témat a forem  během celého školního roku.
Ve výtvarné výchově využíváme různé techniky malování a různé materiály např. prstové barvy, tempery, „vodovky“, olejové barvy, různé materiály (barevný písek, kamínky atd.) a také např. „pískovničku“.  V rámci výtvarné výchovy se dá připomenout a využít nejrůznějších svátků nebo výročí, které aktuálně ve školním roce např. Vánoce, Den matek, Velikonoce, ale i roční období (jaro, léto, podzim, zima).