Mgr. Tereza Houšková
KATEGORIE DIVADLO >> Dramaterapie, zážitková pedagogika
Aktuálně se nejvíce zabývá tématem Wilderness therapy (Terapie divočinou) a jejím působením na duševní rozvoj mladistvého. Společně se svými kolegy nyní vyvíjí koncept práce Terapie divočinou v českém prostředí (nejen) pro dospívající v náročné životní situaci.
ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>
ZEPTALI JSTE SE
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaké dramaterapeutické aktivity je vhodné využívat u dětí s ADHD? A jak je to pak u mladistvých. Děkuji
ODBORNÍK ODPOVÍDÁ
Dobrý den, děkuji za dotaz.
U dětí s ADHD víme, že je důležité brát na zřetel charakterové znaky jejich diagnózy, které jsou: Impulzivita, hyperaktivita, nepozornost. Proto bych doporučovala volit kratší aktivity, aktivity s emocionálním zabarvením, do kterých se děti mohou ponořit a nechají se strhnout. Aktivity, které jsou spojeny s pohybem či rychlou akcí. Jeden z takovýchto drama projektů si můžete přečíst i v Oborové Didaktice, která bude vydaná v rámci tohoto projektu v kapitole: ” Expresí k inkluzi osob s problémovým chováním”.
Co se týče dramaterapie u dospívajících tak víme, že by se projevy ADHD, pokud se s dítětem v čas a vhodně pracovalo, měli částečně mírnit. Musíme však myslet na kritický věk dospívání, který je pro člověka běžně velmi náročným, plným otazníků. U mladého člověka, který ještě k tomu má ADHD se tento věk může zdát jako téměř nezvladatelný, proto bych v rámci dramaterapie viděla jako největší přínos práci s osobními tématy mladistvého. Práci přes pohyb a techniky, kdy si člověk může bezpečně sáhnout na své vzorce chování, které jej často mohou dostávat do úzkých. Dramaterapie se tak může stát jakýmsi vodítkem k tomu, jak to dělat jinak.