rozvoj pomocí výtvarné výchovy

PaedDr. Petr Hanák, Ph. D.
KATEGORIE VÝTVARNÁ VÝCHOVA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP

Foto

Pracuje již 32 roků v oblasti vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Podílel se na tvorbě řady metodik a kursů v oblasti arteterapie, muzikoterapie, canisterapie a dalších intervenčních technik pro tuto cílovou skupinu. Pracuje na pozici ředitele Ibsenky Brno – školy určené pro žáky s potřebou vyšší podpory z důvodů zdravotního postižení a ředitele speciálně pedagogického centra. Podílel se a podílí se na realizaci projektů podporovaných pro oblast OPVK a OPVVV. Lektoruje v kursech organizovaných SSS Brno, NÚV Praha a podílí se také na výuce studentů na PdF UP Olomouc.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den,
zajímalo by mě, které oblasti se dají u dětí prostřednictvím výtvarné výchovy nebo výtvarného projevu rozvíjet.      
Jana Voláková


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Dobrý den, paní Voláková,
 
Výtvarné činnosti rozvíjejí tyto oblasti:
 
–  Zrakovou oblast  / zde zejména zraková diferenciace, paměť, ale i vizuomotorika = přijímání, zpracování a vybavení si informací barev/
–  Prostorovou orientaci / orientace obecně v prostoru, ale třeba i na vlastním těle nebo na ploše, kde dítě tvoří/
–  Komunikační dovednosti / např.  slovní pojmenování a přiblížení obrázků nebo barev na výkresu/
–  Sluchovou oblast / podobně jako u zrakové oblasti i zde dítě zvuky při výtvarné činnosti diferencuje a vybavuje si je při vlastním výtvarném projevu/
 
Z uvedeného vidíme, jak je výtvarná výchova pro rozvoj dětí významná.
Petr Hanák