PaedDr. Petr Hanák, Ph. D.
KATEGORIE VÝTVARNÁ VÝCHOVA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP
ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>
ZEPTALI JSTE SE
Dobrý den,
zajímalo by mě, které oblasti se dají u dětí prostřednictvím výtvarné výchovy nebo výtvarného projevu rozvíjet.
Jana Voláková
ODBORNÍK ODPOVÍDÁ
Dobrý den, paní Voláková,
Výtvarné činnosti rozvíjejí tyto oblasti:
– Zrakovou oblast / zde zejména zraková diferenciace, paměť, ale i vizuomotorika = přijímání, zpracování a vybavení si informací barev/
– Prostorovou orientaci / orientace obecně v prostoru, ale třeba i na vlastním těle nebo na ploše, kde dítě tvoří/
– Komunikační dovednosti / např. slovní pojmenování a přiblížení obrázků nebo barev na výkresu/
– Sluchovou oblast / podobně jako u zrakové oblasti i zde dítě zvuky při výtvarné činnosti diferencuje a vybavuje si je při vlastním výtvarném projevu/
Z uvedeného vidíme, jak je výtvarná výchova pro rozvoj dětí významná.
Petr Hanák