Hlavní role

Ing. Pavel Němeček
KATEGORIE DIVADLO >> Dramatická výchova

Foto

Absolvent Vysoké školy ekonomické v Praze a rozšiřujícího studia dramatické výchovy DAMU Praha
Více než 20 let se věnuje divadelní tvorbě a dramatické výchově. Dlouholetý lektor a ředitel Sdružení D. Je externím pedagogem výchovné dramatiky a oboru fundraising na Pedagogické fakultě UP. Je autorem a spoluautorem programů Drama s Linkem, Kelly a Anna a Na jednom prkně. Od roku 1993 vede semináře výchovné dramatiky pro pedagogickou i nepedagogickou veřejnost. Zaměřuje se také na využití výchovné dramatiky v práci s dětmi v dětských domovech. Od roku 2002 je také konzultantem a koučem v oblasti fundraisingu, strategického plánování a vedení týmů v neziskových organizacích.
Je porotcem krajských i národních divadelních přehlídek, lektorem regionálních i celostátních seminářů.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den, vedu na naší škole divadelní kroužek. Chodí mi sem i děti, které špatně mluví. Za každou cenu ale chtějí nějakou roli. Co s tím mám dělat, když na hlavní role mám šikovnější? Děkuji za odpověď.


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

To je problém celkového přístupu ke skupině. Zvláště v divadle hraném dětmi by nemělo jít o “vystavovaní” šikovných. Konec konců, několikrát jsem na přehlídkách dětského divadla zažil, jak se i ty šikovné děti před (zvláště cizím) publikem sesypaly. Nemůžu Vám samozřejmě mluvit do režie, nevím o jakou inscenaci se jedná a o jak staré děti se jedná … ale cestou jak se vyhnout “vyčleňování” a umožnit i dětem s menší dávku talentu se začlenit a zažít úspěch jsou  např. kolektivní role, voice bandy, nebo střídání více dětí v jedné roli. Určitě hodně se o tom dočtete v publikacích od Evy Machkové, J. Provazníka, Silvy Mackové nebo Luďka Richtera … např zde: https://www.dobredivadlodetem.cz/uvaha/o-divadle-a-jeho-tvorbe-12-09-23-3. Držím palce