PaedDr. Petr Hanák, Ph. D.
KATEGORIE VÝTVARNÁ VÝCHOVA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP
ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>
ZEPTALI JSTE SE
Dobrý den pane doktore,
jsem učitelka výtvarné výchovy na ZŠ a v novém školním roce do mé třídy nastoupí chlapec se SVP. Chtěla bych se s Vámi poradit, jaké speciální metody doporučujete při práci s žákem, který má postižení horních končetin? Jak žáka zapojit do kolektivní práce ve třídě?
Děkuji Vám za odpověď
S pozdravem
ODBORNÍK ODPOVÍDÁ
Děkuji za váš dotaz.
V případě vašeho žáka velmi záleží na tom o jaké zdravotní postižení se konkrétně jedná, jaký je rozsah tohoto postižení a dopad do grafomotorických činností. Doporučuji konzultovat ve speciálně pedagogickém centru, které má žáka v péči a požádat o konkrétní podporu. Z vašeho dotazu tato specifikace není zřejmá. Velmi oceňuji váš zájem o podporu žáka a věřím, že to zvládnete.
Dále je vhodné seznámit se s odbornou literaturou, která pro tuto problematiku je k dispozici:
1. Metodiku práce se žákem s TP pro učitele – http://spc-info.upol.cz/profil/?p=932
2. Metodiku práce se žákem s TP pro AP – http://spc-info.upol.cz/profil/?p=1120