Dramaterapie

Mgr. Tereza Houšková
KATEGORIE DIVADLO >> Dramaterapie, zážitková pedagogika

Foto

Vystudovala speciální pedagogiku – dramaterapii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Aktivně pracuje s ohroženými dětmi a rizikovou mládeží za pomoci prvků expresivních terapií (především dramaterapie a arteterapie) a přírody.
Aktuálně se nejvíce zabývá tématem Wilderness therapy (Terapie divočinou) a jejím působením na duševní rozvoj mladistvého. Společně se svými kolegy nyní vyvíjí koncept práce Terapie divočinou v českém prostředí (nejen) pro dospívající v náročné životní situaci.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den, jsem též učitelka II. stupně jako kolegyně níže. Zajímá mě v čem vlastně dramaterapie může pomoci dětem, které jsou zdravé, a nemají žádné postižení.
Děkuji za reakci.


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Dobrý den, děkuji za dotaz. Dramaterapie nemusí být vždy využita jen terapeutickým směrem ale pokud užijeme její dramatické prvky, je možné ji využit, třeba jako edukativní nástroj, prostředek pro relaxaci, vzájemné sblížení se žáků nebo nástroj k sebepoznání. Vždy záleží na lektorovi/ učiteli, jaký cíl za danou aktivitou vidí a kam ji chce směřovat.
Například: Jednoduchá hra: “Místa si vymění ti, co…” může sloužit jako aktivita seznamovací, stejně tak jako warm up aktivita, či naladění žáků na určité témata- otázky mohou být zúženy na jednu oblast a z těch pak lze vyvodit další diskuzi potřebnou pro edukaci.